Zajęcia sportowe – aktywnie z pasją i według naszych pomysłów!
W ramach projektu „Kształcenie dla przyszłości” uczestniczymy w wyjątkowych zajęciach sportowych, podczas których nie tylko świetnie się bawimy, ale także doskonalimy swoje umiejętności w różnych dyscyplinach sportowych. Każde spotkanie to okazja do wspólnej aktywności, rywalizacji w duchu fair play oraz odkrywania swoich pasji ruchowych.
Największą zaletą zajęć jest to, że uczniowie sami wybierają dyscypliny, które chcą rozwijać! Dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie – od gier zespołowych, przez sporty indywidualne, po zabawy ruchowe i treningi sprawnościowe.
Podczas wspólnych ćwiczeń uczymy się współpracy, wytrwałości, zdrowej rywalizacji i dbania o kondycję fizyczną. Ruch staje się dla nas nie tylko obowiązkiem, ale przede wszystkim przyjemnością i sposobem na budowanie lepszej przyszłości – pełnej energii, zdrowia i pozytywnej motywacji.
Nasze sportowe spotkania to doskonały sposób na rozwijanie samodyscypliny, wytrwałości i pozytywnego nastawienia – cech, które przydadzą się w dorosłym życiu.
Bo przecież kształtujemy przyszłość – zdrową, aktywną i pełną energii!
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego.
W ramach projektu uczniowie klasy 2 podczas zajęć wyrównawczych z języka polskiego wzięli udział w grze „Dabble ortograficzne”.Gra rozwijała spostrzegawczość, znajomość zasad pisowni oraz umiejętność współpracy. Dzięki tej grze ortograficznej dzieci utrwalają pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi.
Trening Umiejętności Społecznych.
Umiejętności społeczne ćwiczymy przez całe życie. Każda interakcja z drugim człowiekiem jest okazją do doskonalenia kompetencji takich jak aktywne słuchanie, rozpoznawanie i okazywanie emocji. U dzieci dzieje się to w naturalny sposób: poprzez obserwację, naśladowanie i samodzielne próby. A jednak niektóre z nich potrzebują w tym obszarze dodatkowego wsparcia. Właśnie takim wsparciem jest TUS - trening umiejętności społecznych. TUS to zajęcia, podczas których dzieci ćwiczą różne elementy funkcjonowania w społeczeństwie. Uczestniczą w zabawach, pracują w parach, w grupach, w zespole symulując różne sytuacje społeczne (nawiązywanie kontaktu, rozmowę, aktywne słuchanie, rozwiązywanie konfliktów). Wypracowane podczas zajęć umiejętności mogą później przekładać na to, co dzieje się w ich życiu na co dzień – w założeniu mają być przenoszone
do innych sytuacji społecznych. Trening Umiejętności i Społecznych przeznaczony jest dla każdego, kto chce poprawić swoje umiejętności interpersonalne i społeczne, niezależnie
od wieku, płci. TUS jest szczególnie przydatny dla dzieci i młodzieży, ponieważ to w tym wieku wiele z nich zaczyna doświadczać trudności z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktu z rówieśnikami czy radzeniem sobie z emocjami.
Podczas TUS rozwijamy:
1. Kompetencje społeczne, m.in.:
- Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji: Wprowadzenie i utrzymywanie interakcji
z innymi, aktywność w grupie, inicjowanie i podtrzymywanie rozmów. - Komunikację: Ćwiczenie aktywnego słuchania, zadawania pytań, wyrażania swojej opinii, ale także przyjmowania krytyki i mówienia "nie" w sposób asertywny.
- Współpracę: Nauka efektywnego współdziałania z innymi, rozwiązywania konfliktów i pomagania sobie nawzajem.
2. Umiejętności emocjonalne, m.in.:
- Rozpoznawanie emocji: Uczenie się identyfikowania własnych emocji oraz emocji innych osób, na podstawie mimiki i mowy ciała.
- Regulację emocji: Panowanie nad emocjami i wyrażanie ich w sposób akceptowany społecznie, a także radzenie sobie ze stresem.
- Empatię: Kształtowanie zrozumienia dla uczuć i perspektywy innych osób.
3. Budowanie pewności siebie, m.in.:
- Poczucie własnej wartości: Wzmacnianie samooceny i pewności siebie.
- Konstruktywne radzenie sobie: Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażkami
i trudnymi sytuacjami. - Asertywność: Nauka wyrażania siebie, swoich potrzeb i granic.
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się.
W czasie zajęć rozwijających umiejętności uczenia się w klasie II uczniowie poznają różne metody efektywnej nauki. Odkrywają techniki, które będą odpowiadać ich potrzebom i możliwościom. Dzieci rysują własne mapy myśli, projektują piktogramy obrazkowe, a także tworzą karty sukcesów.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowaną do uczniów, którzy mają trudności w nauce wynikające z zaburzeń lub opóźnień w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, językowych czy poznawczych. Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych, usprawnianie funkcji poznawczych (takich jak spostrzeganie, pamięć, uwaga, koordynacja wzrokowo-ruchowa) oraz wzmacnianie motywacji i wiary we własne możliwości.
Podczas zajęć uczniowie wykonują różnorodne ćwiczenia dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i możliwości. Stosowane są m.in. metody aktywizujące, i zabawowe, które wspierają rozwój dziecka i pomagają w pokonywaniu trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu czy koncentracji uwagi.
Koło języka angielskiego.
Na zajęciach koła języka angielskiego uczniowie uczą się przez zabawę, gry i ciekawe projekty. Poznają nowe słowa i zwroty, ćwiczą rozmowę w języku angielskim oraz odkrywają kulturę krajów anglojęzycznych. To doskonała okazja, by z radością rozwijać swoje umiejętności językowe i pewność w posługiwaniu się językiem angielskim.
Podczas zajęć dzieci biorą udział w quizach, grach planszowych i scenkach dialogowych, które pomagają im swobodnie komunikować się w języku obcym. Uczniowie oglądają krótkie filmy edukacyjne i tworzą własne prace plastyczne związane z tematyką zajęć. W przyjaznej atmosferze uczą się współpracy, rozwijają kreatywność i otwartość na inne kultury.
Zajęcia rozwijające umiejętność czytania i pisania.
Głównym zadaniem zajęć rozwijających umiejętność czytania i pisania jest systematyczne usprawnianie kluczowych funkcji poznawczych i percepcyjno-motorycznych, które warunkują opanowanie i doskonalenie sprawności językowej. Zajecia mają na celu zminimalizowanie deficytów w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej oraz koordynacji ruchowej, co bezpośrednio przekłada się na efektywność procesu czytania i pisania.
Uczestnictwo w zajęciach było rekomendowane uczniom, którzy wykazują trudności w osiągnięciu płynności i poprawności techniki czytania, mają problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu, popełniają szereg błędów ortograficznych niezgodnych z ich poziomem rozwoju intelektualnego, a także mają obniżoną czytelność i estetykę pisma.
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego i matematyki.
Od września tego roku szkolnego większość uczniów klasy III kontynuuje udział w w zajęciach wyrównawczych z jęz. polskiego i matematyki w ramach projektu "Kształcenie dla przyszłości w szkołach podstawowych w Długiem i w Różycy". Zajęcia te pomagają uczniom wyrównywać braki w wiadomościach i umiejętnościach dydaktycznych z w/w edukacji.Umożliwiają poczucie wiary we własne możliwości, mobilizują do działań mających na celu pokonywanie trudności a jednocześnie doskonalą nabyte umiejętności. Uczniowie starają się w systematycznie i aktywnie uczestniczyć.Zajęcia prowadzone są w formie zbiorowej, grupowej.Wykorzystywane są metody praktycznego działania, aktywizujące, zabawy dydaktyczne.